من در بیشه زار

I cry in the woods

من در بیشه زار

I cry in the woods

مراقب اخلاقیات دوستانت باش

مردها بعضا موجودات جالبی هستند. مردهای باهوش جالبترند. نگاه که می کنی می بینی رفتار خیلی از مردها با زنهایی که دوست دارند تنظیم می شه. طرف شانس داشته باشه و با دختر خوب بیفته همه چیز رو دربست قبول می کنه. با دختر ضایع بیفته عجیب غریب می شه. به خاطر همین دخترها واقعا باید دقت کنند. چون مسولیت اخلاقی طرف مقابل هم روی دوش اونهاست. 

درادامه این مساله هم اینکه اصولا دخترها تعیین می کنند که باید دونفرباهم ازدواج کنند. من نمی دونم چرا بیان این مطلب بدجلوه داده شده تو فرهنگ ما.  بعضی ها می گن حالا بی خیال و فلان ولی  عملا دیگه بعد از اون فقط به ادم به عنوان شخصی برای زندگی نگاه می کنند و احترام می گذارند درمجموع.

به این می گن گذار فرهنگی در پرتو علم و شخصیت.

قانون حامعه لزوم شرع نیست هزاربار

من دین اسلام تو قران و انجیل و تورات رو می فهمم ولی مال بقیه رو نمی فهمم. مثلا دین اسلام اونی که می گه محل زندگی فقط جاییه که توش متولد شدی رو درست نمی فهمم. بحث حجاب رو هم نمی فهمم. توی قران ننوشته . تو سنت حرف زیاده. می گم اگه واقعا یکی به من بگه روسری بذاری سرت ادم بهتری می شی می ذارم. ولی به جز خشکه مقدسها و سنتی ها که معمولا اعصاب هم ندارن کسی نگفته. قران هم ننوشته. ما هم نمی فهمیم. اه برو بابا با ادمهای افراطی و تفریطی نمیشه زندگی کرد. 

پرهیزکاری

دوستم اعتقاد داره که ما تا زمانیکه روسری سرنکنیم و حجاب نداشته باشیم عملا مسلمون بودن رو نمی تونیم ثابت کنیم و ازمون سواستفاده می شه. من نمی دونم. من اعتقاد به حجاب کافی دارم. توی قران می گه مهمترین حجاب اما حجاب پرهیزکاری  است. خود را به ان زینت دهید

اثار باقی نادرشاه

کلات نادری و کوهای خلج و چشمه سارهای  شمال شرق.

خواهرم برادرم در حفظ طبیعت کوشا باشیم

نگاهی به واقعیت

مساله اینه اگر ایران زندگی می کنی با ایرانی ازدواج کن. با نظارت پدرو مادر. همین و بس. اگرخارج زندگی می کنی و ایرانی هست که مذهبی باشه اون با تو ازدواج نمی کنه با یک مذهبی کاملا سنتی ازدواج می کنه. با غیر مذهبی ایرانی هم ازدواج تقریبا غیرممکنه. به اضافه اینکه اسلام با وطن پرستی و ملی گرایی به شدت مخالفت می کنه. یک نگاه به ازدواجهای پیامبر که هیچکدام درون قبیله ای نبوده کل مساله رو اشکار می کنه. پس برای مسلمان درخارج ازکشور درک دینی و تبلیغ درست دین بسیار پراهمیت تر است و بهیچوجه قابل تسامح و تساهل نیست. 

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1344